Ultra Trail Pelion: Νέος αγώνας ultra βουνού στο Πήλιο στις 3 Δεκεμβρίου 2016

22 Απρ 2016

Η διοργάνωση του 1ου χειμερινού αγώνα (ultra trail) ορεινού τρεξίματος στο Πήλιο είναι γεγονός! Το Σάββατο, 3 Δεκέμβρη 2016 θα πραγματοποιηθεί αγώνας 80 χλμ. (50 μιλίων) 4.300 D+ στο βουνό των Κενταύρων. Η σημαία της εκκίνησης και του τερματισμού θα κυματίσει στην πόλη των Αργοναυτών στο Βόλο.

Η προσπάθεια πραγματοποιείται, από μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούν το βουνό και το ορεινό τρέξιμο και θέλουν να μοιραστούν τις εμπειρίες και τις εικόνες αυτού του τόπου,με όλους τους φίλους της περιπέτειας.

Ο αγώνας θα ξετυλιχθεί ανάμεσα στα μονοπάτια στο δάσος του Πηλίου, στα καλντερίμια που εναλλασσόμενα θα δίνουν τη σκυτάλη από τις άγριας ομορφιάς παραλίες του Αιγαίου, στις ήρεμες ακτές του Παγασητικού. Βουνό, θάλασσα, μύθοι, θρύλοι συναντιούνται για πρώτη φορά στη διοργάνωση που θα χαρίσει πολλές συγκινήσεις στους λάτρεις της ultra trail κοινότητας! Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει . .

Ιστοσελίδα αγώνα: http://www.utp.gr/

View this photo set on Flickr

Διαβάστε την περιγραφή του αγώνα

1ο Τμήμα  >  Βόλος-Χάνια (Κ-0 έως Κ-25)

Επιμέρους 25 km / Σύνολο 25 km

Δρόμος 4 /Χωματόδρομος 8/Μονοπάτι 13

+1550m

1600m/170m

04:30 ώρες

Η εκκίνηση του αγώνα δίνεται τα ξημερώματα από τη συνοικία του Αγίου Ονούφριου(στη θέση P. εστιατόριο Ρέμβης - Αηδονοφωλιές). Κατά συνέπεια οι αθλητές θα χρειαστούν τον φωτισμό από φακούς κεφαλής για περίπου 1 ώρα. Η διαδρομή ξεκινάει με δρόμο για περίπου 500m μέχρι να συναντήσουμε την πρώτη διασταύρωση του αγώνα (στρίβουμε αριστερά διασχίζοντας την ρεματιά).Αμέσως μετά ξεκινάει ανηφορικό μονοπάτι με ΒΔ κατεύθυνση για περίπου 1Km. Φτάνουμε στον κεντρικό δρόμο Κουκουράβας-Μακρυνίτσας και κινούμαστε αριστερά (Δ) για 50m και μπαίνουμε σε μονοπάτι το οποίο μας οδηγεί μετά από λίγο σε χωματόδρομο με ανηφορική κλίση για 3,5Κm. Aκολουθεί από κει, η δεύτερη διασταύρωση. Θα αρχίσουμε να κινούμαστε ανατολικά πάνω σε μονοπάτι το οποίο καταλήγει στον 1ο σταθμό του αγώνα (Χωριό Μακρυνίτσας).

Από εκεί ξεκινάει για  2,5Κm  σε ανηφορική κλίση με εναλλαγές καλντερίμι-μονοπάτι, διαδρομή βόρεια που θα έχει κατάληξη στην τοποθεσία Τρανό Ίσωμα(περιοχή από την οποία έχουμε τη δυνατότητα να ατενίσουμε τις κορυφές του Ολύμπου και του Κισσάβου). Η σήμανση μας οδηγεί ανατολικά πάνω σε χωματόδρομο ο οποίος δεν παρουσιάζει καμία κλίση δίνοντάς μας κάποιες ανάσες μέχρι την επόμενη ανηφόρα μετά τον 2ο σταθμό. Η ανηφόρα αυτή είναι ένας επίπονος κακοτράχαλος χωματόδρομος(μονοπάτι) ο οποίος ακολουθεί παράλληλα ένα ρέμα που μας οδηγεί σε διασταύρωση-χωματόδρομο. Aπό εκείνο το σημείο, κινούμαστε δεξιά (βόρεια) και διασχίζοντας δρόμο-άσφαλτο μπαίνουμε σε μονοπάτι για λίγα μέτρα και καταλήγουμε ξανά στον ίδιο δρόμο. Θα κινηθούμε πάνω στην άσφαλτο για περίπου 150m και μπαίνουμε αριστερά σε μονοπάτι μέσα σε οξιές για λίγο, με κατεύθυνση τη τοποθεσία πλιασίδι. Αφού συναντήσουμε τον δρόμο που θα μας οδηγήσει μετά από 3Km στο υψηλότερο σημείο του αγώνα (Αηδονάκι) θα αντικρίσουμε τον πύργο του ΟΤΕ. Έπειτα αρχίζουμε να τραβερσάρουμε κατηφορικά πάνω σε μονοπάτι για να οδηγηθούμε στο Γαλανόρεμα όπου συνεχίζουμε πάνω σε χωματόδρομο με νότια κατεύθυνση για να φτάσουμε στα Χάνια. Κατευθυνόμενοι ανατολικά προς το χιονοδρομικό κέντρο συναντάμε για πρώτη φορά τον κεντρικό σταθμό του αγώνα (σαλέ χιονοδρομικού κέντρου) τον οποίο θα συναντήσουμε ξανά στην επιστροφή. Σ’αυτόν μπορούν να παρευρεθούν φίλοι και supports.

2ο Τμήμα  > Χάνια (χιονοδρομικό κέντρο) - Τσαγκαράδα (Κ-25 έως Κ-45)

Επιμέρους 20 km / Σύνολο 45 km

Δρόμος 2/Χωματόδρομος 5/Μονοπάτι-καλντερίμι 13

+650m

1340m/0m

09:00 ώρες

Αφήνοντας πίσω μας τις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου κατευθυνόμαστε πάνω στον κεντρικό δρόμο Χανίων-Κισσού για περίπου 200m και στριβουμε αριστερά σε δασικό δρόμο μήκους περίπου 2Km. Έπειτα, εισερχόμαστε σε ένα μονοπάτι με ήπια κλίση το οποίο βρίσκεται μέσα σε οξιές και αποτελείται από εναλλαγές μονοπατιού-χωματόδρομου με θέα το Αιγαίο, την Χαλκιδική και με κατάλληλες καιρικές συνθήκες το όρος Άθως. Βρισκόμαστε τώρα πλέον πάνω από το χωριό Ανήλιο, στην πλατεία του οποίου βρίσκεται ο 4ος σταθμός μας. Διασχίζουμε το χωριό και στην έξοδο του χωριού ξεκινάμε να κατεβαίνουμε πάνω σε ένα καλντερίμι-μονοπάτι το οποίο θα μας οδηγήσει στην πρώτη και μία από τις πιο όμορφες παραλίες του ΒΑ Πηλίου την Πλάκα. Αφού είμαστε πια στο μηδέν  θα έχουμε την ευκαιρία να τρέξουμε για 2Κm περίπου πάνω στο λευκό, ολοστρόγγυλο χαρακτηριστικό βότσαλο της περιοχής ακριβώς δίπλα στο Αιγαίο. Στο τέλος της παραλίας οι αθλητές θα αντικρίσουν ένα πέρασμα (πετρώδες μονοπάτι) το οποίο έχει δημιουγηθει με σκοπό την επισκεψιμότητα αυτής της παραλίας. Εδώ οι αθλητές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αφού θα βρίσκονται ανάμεσα στα βράχια και τα κύματα του Αιγαίου. Ξεπερνώντας αυτό το <<εμπόδιο>> μπρόστα μας εμφανίζεται ένα πολύ όμορφο ψαροχώρι του Πηλίου, γνωστό σε όλους Αι-Γιάννης. Η διαδρομή συνεχίζεται παραλιακώς, συναντώντας την κρεμεστή μεταλλική γέφυρα του χωριού η οποία θα μας οδηγήσει κι αυτή με τη σειρά της στην επόμενη παραλία της περιοχής, στο Παπά Νερό. Από εκεί κινούμαστε πάνω σε ανηφορικό καλντερίμι με μεγάλη κλίση και φτάνουμε στο δρόμο που συνδέει τον Αι-Γιάννη με τη Νταμούχαρη. Ακολουθώντας το δρόμο αυτόν, φτάνουμε σε πάρκινγκ και μπαίνουμε σε καλντερίμι το οποίο διανύοντας το, πηγαίνουμε στoν γνωστό (από την ταινία Μamma Mia), φυσικό κόλπο της Νταμούχαρης. Αμέσως μετά από τον κόλπο αυτόν κίνούμαστε μέσα στη γραφική συνοικία της Νταμούχαρης και καταλήγουμε στην επόμενη παραλία της περιοχής. Σε αυτό το σημείο πρέπει να οχυρωθούμε με υπομονή αφού θα ανταμώσουμε την πιο απότομη και μακράς διάρκειας ανηφόρα του αγώνα που κινείται πάνω σε καλντερίμι, τα γνωστά καγκέλια της Τσαγκαράδας. Εν συνεχεία διασχίζουμε τις τρεις συνοικίες του χωριού Τσαγκαράδας Άγιος Στέφανος, Αγία Κυριακή, Αγία Παρασκευή και καταλήγουμε στον δεύτερο κεντρικό σταθμό της διοργάνωσης στους Αγίους Ταξιάρχες (Εστιατόριο Αγνάντι). Εδώ θα έχουμε τη δυνατότητα να ανεφοδιαστούμε αφού βρισκόμαστε πλέον στο μέσον της διαδρομης. Η διοργάνωση σε αυτό  το σημείο θα έχει μεταφέρει το σάκο ανεφοδιασμού. Εδώ θα υπάρχει και ο γνωστός <<κόφτης>> του αγώνα των εννέα ωρών.

3ο Τμήμα  > Τσαγκαράδα-Χάνια (χιονοδρομικό κέντρο) (Κ-45 έως Κ-63,5)

Επιμέρους 18,5 km / Σύνολο 63,5 km

Δρόμος 2/Χωματόδρομος  /Μονοπάτι

+1000m

1400m/500m

14:00 ώρες

Όσοι αθλητές συνεχίσουν από εδώ και πέρα θα πρέπει να ελέγξουν  τον φακό τους αφου οι συνθήκες θα είναι τελείως διαφορετικές. Είμαστε στην καρδιά του χειμώνα ,το σκοτάδι πλησιάζει και θα κινούμαστε για αρκετή ώρα μέσα σε πυκνό δάσος από οξιές. Ξεκινώντας από τη Τσαγκαράδα σε απότομο αλλά σύντομο καλντερίμι, μπαίνουμε σε δασικό χωματόδρομο με κατεύθυνση τον Αγ.Αθανάσιο «Εν Άθω». Λίγο πριν φτάσουμε σε αυτό το ξωκλήσι θα κινηθούμε αριστερά σε μία διασταύρωση με Δ κατεύθυνση η οποία μας οδηγεί προς το Ξουρίχτι. Αφού φτάσουμε στο Κερασόρεμα και περάσουμε στην απέναντι όχθη του, συνεχίζουμε ανηφορικά για 150m και συναντάμε μία διασταύρωση (παλιός χωματόδρομος) στην οποία στρίβουμε πρώτα δεξιά και αμέσως μετά αριστερά. Πρόκειται για ένα πέρασμα με πυκνή βλάστηση που θα μας βγάλει σε ένα μονοπάτι με έντονη σηματοδότηση λόγω της πολύ πυκνής οξιάς. Ακολουθώντας το θα βρεθούμε σε χωματόδρομο που χρησιμοποιούν οι υλοτόμοι της περιοχής. Πάνω στο χωματόδρομο αυτόν συναντάμε δυο διασταυρώσεις. Σε αυτές έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές πινακίδες που αναγράφουν την κατεύθυνσή μας δηλαδή τα Χάνια. Έπειτα υπάρχει ακόμη μία διασταύρωση-μονοπάτι με χαρακτηριστική σήμανση προς Χάνια. Η κίνησή μας τώρα και για αρκετές ώρες θα γίνεται μέσα σε δάσος. Θα περάσουμε πάνω από τα χωριά Μηλιές, Βυζίτσα, Πινακάτες και θα καταλήξουμε στον 6ο σταθμό. Πρόκειται για ένα ορειβατικό καταφύγιο ανάγκης του Αγ. Γεωργίου Νηλείας. Απομένουν άλλα 7Km για να φτάσουμε στον κεντρικό σταθμό του χιονοδρομικού. Η διαδρομή μας τώρα αποτελείται από ένα ανηφορικό μονοπάτι μέσα σε οξιές το οποίο έχει δημιουργηθεί από ποδηλάτες βουνού. Στο τέρμα αυτού του μονοπατιού κινούμαστε αριστερά σε δασικό δρόμο. Μετά από λίγο φτάνουμε σε ένα σημείο όπου η θέα θα μας αποζημιώσει αφού θα δούμε όλο τον Παγασητικό κόλπο καθώς και τα φώτα όλων των γύρω χωριών. Εν συνεχεία συναντάμε μια απότομη κατηφόρα 500m και συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι να βρούμε τη διασταύρωση για Χάνια. Στρίβουμε αριστερά ΒΔ δηλαδή και αφού τρέχουμε τώρα πια πάνω στην κορυφογραμμή του Πηλίου (δεξιά μας το Αιγαίο και αριστερά μας ο Παγασητικός κόλπος) θα περάσουμε από την δεύτερη υψηλότερη κορυφή του αγώνα (Γολγοθάς). Εκεί θα αντικρίσουμε το μνημείο των τεσσάρων άτυχων πιλότων των δύο F16 που προσέκρουσαν στο σημείο το 2004. Τραβερσάροντας για 2 Km, βγαίνουμε στην πίστα Πανόραμα του χιονοδρομικού κέντρου, την διασχίζουμε και ακολουθώντας το συνδετικό μονοπάτι – πίστα καταλήγουμε στον κεντρικό σταθμό.

4ο Τμήμα  > Χάνια (χιονοδρομικό κέντρο)-Βόλος (Κ-63,5 έως Κ-83)

Επιμέρους 19,5 km / Σύνολο 83 km

Δρόμος3/Χωματόδρομος 3/Μονοπάτι-καλντερίμι 13,5

+100m

1340m/150m

18:00 ώρες

Το τελευταίο τμήμα της διαδρομής του αγώνα ξεκινάει με δρόμο 2,5Κm. Αφού διασχίσουμε τα Χάνια μετά το τέρμα της συνοικίας και στη διασταύρωση του ξενοδοχείου «Μάνθος» θα στρίψουμε δεξία σε παράλληλο δρόμο της κεντρικής οδού Βόλου-Χανίων. Στα 100m υπάρχει μία στροφή-φουρκέτα στην οποία περνάμε απέναντι αριστερά στο μονοπάτι. Ακριβώς από πάνω μας βρίσκεται το ορεινό καταφύγιο του φυσιολατρικού ομίλου Παν. Συνεχίζοντας σε αυτό το φαρδύ μονοπάτι συναντάμε δύο παλιά χάνια τα οποία αφού τα προσπεράσουμε θα βρεθούμε μπροστά στο σανατόριο Καραμάνη, με μεγάλη ιστορία και σπουδαίους τρόφιμους όπως ο Άγγελος Σικελιανός,  το οποίο εγκαταλείφθηκε τη δεκαετία του ΄70. Μετά από 50m θα αντικρίσουμε μικρή μεταλλική πινακίδα η οποία είναι χαρακτηριστική στα μονοπάτια του Πηλίου και η οποία θα μας οδηγήσει στην Αλικόπετρα. Από την Αλικόπετρα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε όλη την κατάφωτη πόλη του Βόλου. Κατηφορίζοντας πάνω σε χωματόδρομο για περίπου 1Km, θα μπούμε για περίπου 200m σε άσφαλτο και θα στρίψουμε δεξιά. Εκεί υπάρχει ένα παλιό καλντερίμι με κατηφορική κλίση. Καθώς το διανύουμε συνεχίζουμε να βλέπουμε την πόλη του Βόλου. Έπειτα από 4Km φτάνουμε έξω από το γνωστό χωριό της Πορταριάς και αφού τη διασχίσουμε μέσα από τα καλντερίμια της, θα φτάσουμε στον Άγιο Νικόλαο, εκεί όπου θα βρίσκεται ο τελευταίος μεγάλος σταθμός του αγώνα. Είμαστε στο 75Km και μας απομένουν ακόμη 8Km.  Αφήνουμε πίσω μας το σταθμό, περνώντας κάτω από μια γέφυρα και εισερχόμαστε σε καλντερίμι 2Km μέσα από το οποίο θα διασχίσουμε ολόκληρο το χωριό της Πορταριάς και του Κατηχωρίου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω των πολλών διασταυρώσεων και της ολισθηρότητας του πεδίου. Πριν φτάσουμε στην Άλλη Μεριά, κατηφορίζουμε σε ένα απότομο, χωμάτινο μονοπάτι και στρίβουμε αριστερά μέσα σε τσιμεντόδρομο. Έπειτα από 100m, διασχίζουμε μια ρεματιά και συνεχίζουμε αριστερά σε ανηφορικό χωματόδρομο, ο οποίος μετά από 500m συναντά μια διασταύρωση. Στρίβουμε δεξιά και εξακολουθούμε σε χωματόδρομο ο οποίος θα μας οδηγήσει στο λόφο της Γορίτσας. Ύστερα από 1Km  και αφού έχουμε περιπλανηθεί σχεδόν σε ολόκληρο το Πήλιο, τερματίζουμε στο ΕΑΚ.